• Wycieczka do Kołacinka

• 📌W dniu 25 listopada br. odbyła się wycieczka do Krainy Świętego Mikołaja w Kołacinku. Brali w niej udział uczniowie przedszkola, zerówki oraz klas 1-4. Wycieczkę rozpoczęliśmy spacerem- ścieżką baśni. Następnie odwiedziliśmy alpejskie miasteczka oraz Szopkę Bożonarodzeniowa. Zobaczyliśmy mieszkanie Dziadka Mroza. Nie zabrakło także spotkania ze Świętym Mikołajem. Dzieci miały możliwość spisania swoich złych uczynków i zniszczenia ich w maszynie zapomnienia, za co otrzymały certyfikat. Po pysznym obiedzie odbyły się warsztaty ze zdobienia bombek. Po wyczerpującym dniu powróciliśmy do Orszymowa.🧑‍🎅

• Konkurs Piosenki - Przedszkole

• 📌W dniu 24 listopada br. uczennica grupy "0", Nikola wzięła udział w konkursie piosenki pt.: "Zaśpiewajmy na jesienną nutkę". Zaśpiewała piosenkę pt. "Jesienna zagadka." Konkurs organizowany był przez Samorządowe Przedszkole z Oddziałem Integracyjnym w Małej Wsi. Dziękujemy za zaproszenie.

• Andrzejki

• 📌"Będziemy wróżyć? Czemu nie!

Już błyszczą kocie oczy w mroku…

Wieczór andrzejek zdarza się

Raz jeden tylko w całym roku..."

W środę 23 listopada odbyły się w naszej szkole Andrzejki. W tym roku były nietypowe gdyż zabawa rozpoczęła się w godzinach popołudniowo-wieczornych. Były wróżby, dyskoteka i poczęstunek. Wszyscy wrócili do domów zmęczeni ale z ogromnymi uśmiechami na twarzach.

• Dwudniowa Wycieczka do Warszawy

• #PoznajPolskę

📌16 - 17 listopada bieżącego roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami odwiedzili Warszawę. Wycieczka została zorganizowana w ramach realizacji ministerialnego programu: ” Poznaj Polskę”. Plan wyjazdu był bardzo intensywny.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego, gdzie mogliśmy zobaczyć zbiór skał, odzwierciedlający geologiczną budowę naszego kraju. Jednak pierwszym, co rzuciło nam się w oczy po wejściu były szkielety wymarłych zwierząt z epoki lodowcowej: mamuta, nosorożca włochatego i niedźwiedzia jaskiniowego, które wywarły na nas ogromne wrażenie. Zapoznaliśmy się również z niesłychaną różnorodnością skał, minerałów i skamieniałości.

Kolejnym punktem było Muzeum Neonów - to jedno z niewielu muzeów o takiej tematyce i pierwsze w Polsce. Na wystawie zobaczyliśmy ok. 100 eksponatów starych reklam świetlnych. Pani Przewodnik opowiedziała nam o miejscach, w których kiedyś wisiały, autorze oraz o tym jak powstawały neony. Wiele prac, które mieliśmy szansę obejrzeć jest arcydziełem twórców z Polskiej Szkoły Plakatu, znanej na całym świecie.

W ciepłej atmosferze udaliśmy się do Łazienek Królewskich, czyli zespołu pałacowo-ogrodowego założonego w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Zwiedziliśmy m.in. Starą Oranżerię, w której znajduje się Królewska Galeria Rzeźby z gipsowymi kopiami najsłynniejszych rzeźb starożytnego świata. Po woli przemieszczaliśmy się w stronę Ogrodów Botanicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Po drodze mijaliśmy Pomnik Fryderyka Chopina przedstawiający odlaną w brązie postać kompozytora. Ponadto mogliśmy zobaczyć budynki ambasady, Sejmu i Senatu, Kancelarii Prezesa Rady. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik gdzie każdy z nas mógł przeprowadzać eksperymenty, doświadczyć jak działa na nas iluzja, jak pracują ludzkie stawy i kości, dlaczego pewne zjawiska mają miejsce w przyrodzie.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Stamtąd powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, przy której mieści się Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Dalej zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta, znaleźliśmy się przy Barbakanie gdzie mieliśmy okazję spacerować po średniowiecznych murach.Kolejnym punktem naszej wycieczki był Zamek Królewski, gdzie czekał na nas przewodnik. Zwiedzanie komnat królewskich zajęło nam ponad dwie godziny. Zobaczyliśmy, jaki król miał widok z okna, z jakich mebli korzystał, z jakich naczyń jadał, jak wyglądało jego biurko, królewskie trony, łóżka. Podziwialiśmy portrety królów, salę balową i sejmową. Wizyta w zamku umożliwiła nam poznanie kolekcji dzieł sztuki m. in. Marcella Bacciarellego i Bernarda Bellotta, Galerii Lanckorońskich, obrazów Rembrandta oraz Jana Matejki, którego obrazy szczegółowo omówiliśmy.  Stefan Batory pod Pskowem i Rejtan – upadek Polski. Obok dwóch już wymienionych, znalazły tu swe miejsce także inne dzieła mistrza: Konstytucja 3 maja 1791 roku, Kazanie Skargi, Otrucie księcia Janusza oraz dwanaście szkiców z serii Dzieje cywilizacji w Polsce.Ciekawostką okazały się zamkowe zegary– niektóre działają, niektóre zatrzymały swoje wskazówki na godzinie, o której został zniszczony zamek – 11.15.

Po prężnym zwiedzaniu udaliśmy się na ciepły posiłek oraz sens filmowy w kinie Cinema City. Pobyt w Warszawie był dla nas ciekawą lekcją historii, kultury i sztuki. Z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.🎒🚌🛌😁

• Konkurs Piosenki

• 📌W czwartek 10 listopada br. nasza uczennica Zuzia z klasy VIII wzięła udział w konkursie piosenki patriotycznej zorganizowanej przez Sochaczewskie Centrum Kultury.🤍❤️🎶

• Śniadanie Daje Moc

• 📌We wtorek 8 listopada br. jak co roku obchodziliśmy Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania czyli Śniadanie Daje Moc. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy.🍅🍏🥖🍌🥕🫑

• Pokaz Historyczny

• 📌Dnia 3 listopada odbył się pokaz historyczny zaprezentowany przez Grupę Artystyczną Rekonstrukto. Uczniowie mieli okazję poznać obyczaje i kulturę epoki oraz przejrzeć ekwipunek i uzbrojenie rycerzy. Mogli również osobiście zapoznać się z rekwizytami oraz strojem. Dziękujemy za ciekawie i miło spędzony czas. ⚔️🛡️📷

• Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

• 📌W dniach 25, 26 i 27 października br. nasza szkoła udała się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Podczas wyjazdu mogliśmy zwiedzić i zobaczyć: Dąb Bartek – jest to największe i najstarsze znane drzewo w Polsce; Św. Krzyż, w którym zwiedzaliśmy: opactwo pobenedyktyńskie z relikwiami drzewa Krzyża Świętego, Muzeum Misyjne Ojców Oblatów, gołoborze- rumowisko skalne; żywe Muzeum Porcelany; Podziemną Trasę Opatów; Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego oraz Zamek w Chęcinach. Nasi uczniowie byli zachwyceni wyjazdem i nie chcieli wracać do domu, na szczęście już niedługo czeka na nas kolejna wyprawa. Zapraszamy do zapoznania się z poniższą fotorelacją.🎒🏔️

• Wyjście na Cmentarz Parafialny

• 📌28 października br. uczniowie z klas III-VIII wraz z nauczycielami wybrali się na Cmentarz Parafialny w Orszymowie aby zapalić znicze na grobach: byłych nauczycieli naszej szkoły; na grobie Majora Jaroszka i Piłsudczyków oraz pana kościelnego. 🕯️⛪🙏

• Przerwa na Czytanie

• 📌28 października br. nasza szkoła po raz pierwszy przyłączyła się do VII ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie to odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom". Uczniowie czytali przyniesione przez siebie lub wypożyczone z biblioteki szkolnej książki. Miejsce do czytania każdy wybierał sam. Najmłodszym uczniom z klas I-III oraz dzieciom z zerówki i oddziału przedszkolnego czytały wychowawczynie.📚

#przerwanaczytanie

#NarodowyProgramRozwojuCzytelnictwa

• Wyjazd do Płońska

• 📌Dnia 21 października br. uczniowie klas 4-8 udali się do Miejskiego Centrum Kultury w Płońsku na spektakl teatralny pt. "Balladyna". Nie zabrakło także "lekcji" przy pomniku naszego patrona Marszałka Józefa Piłsudskiego. Ostatnim punktem programu, długo wyczekiwanym przez uczniów, był McDonald's.🎭

• Dzień Chleba

• 📌19 października br. uczestniczyliśmy w VIII obchodach Dnia Chleba w Zespole Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie. Poniżej fotorelacja.🥖🍰🥟😋

• Ślubowanie Klasy I

• 📌„Już nie jestem przedszkolaczek.

Wkładam książki w mój plecaczek

I do szkoły z nimi gnam.

Jestem uczniem mówię wam!”

Dnia 18 października br. w naszej szkole odbyło się Ślubowanie Klasy Pierwszej. Pierwszaki podczas swojej uroczystości, świetnie dały sobie radę, pięknie wyrecytowały wiersze i zaśpiewały piosenki. Następnie przystąpiły do uroczystego ślubowania ze sztandarem szkoły. Później pani Dyrektor ogromnym ołówkiem pasowała każdego pierwszaka na ucznia naszej szkoły. Po pasowaniu uczniowie złożyli podpis lub odcisk swojego palca w księdze. W końcu nadszedł czas na upominki i życzenia.

Życzymy wszystkim pierwszakom powodzenia na nowym etapie życia. 🧒👧📚

• Bez Korzeni Nie Ma Skrzydeł

• 📌W piątek 14 października br. w murach kościoła parafialnego w Orszymowie odbył się koncert Marcin Styczeń– pieśniarz, kompozytor i autor tekstów. Jest to artysta niezależny od wielkich wytwórni i muzycznych mód, współpracujący z Ernestem Bryllem. Koncert był zwieńczeniem obchodów 10-lecia istnienia szkoły oraz podsumowaniem projektu pt.: „Bez korzeni nie ma skrzydeł- ocalić od zapomnienia”, realizowanego we współpracy z Fundacja "Fundusz Lokalny Ziemi Płockiej - Młodzi Razem" i Starostwem Powiatowym w Płocku. Rezultatem projektu jest również wystawa fotograficzna – przedstawiająca mieszkańców naszej gminy, naszą szkołę pt. „Ocalić od zapomnienia”. Po przejściu do szkoły pani dyrektor Zuzanna Niemirowska jeszcze raz przywitała wszystkich przybyłych gości oraz powspominała czasy założenia szkoły. Goście mogli zapoznać się ze śpiewnikami z zapomnianymi piosenkami, które śpiewaliśmy przy ognisku na warsztatach oraz z orszymowskimi limerykami, tworzonymi na zajęciach literackich. Również tego wieczoru pani Halina Nowacka odczytała nam swój autorski wiersz z okazji święta Dnia Edukacji Narodowej. Wszystkim przybyłym gościom serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzony czas, w tak ważnym dniu dla naszej społeczności szkolnej.🎶🎙️🎸⛪❤️

• Dzień Edukacji Narodowej

• 📌„Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę i zachęca je, do rozwijania jego indywidualnych talentów oraz mocnych stron.”

W piątek tj. 14 października odbył się DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ. Z tej okazji uczniowie przygotowali program słowno-muzyczny. Na sam koniec głos zabrała pani Dyrektor, jeszcze raz gratulując nauczycielom zdobycia wyższego stopnia awansu zawodowego. Po krótkiej przemowie uczniowie wręczyli nauczycielom i wszystkim pracownikom szkoły upominki. Po akademii starsi uczniowie mogli wczuć się w rolę nauczycieli i uczyli młodsze koleżanki i kolegów. Po skończonych zajęciach stwierdzili, że to bardzo ciężka praca, która potrzebuje dużo cierpliwości i wyrozumiałości.

Dziękujemy jeszcze raz za miłe słowa.👩‍🏫👨‍🏫💐

• Warsztaty Fotograficzne

• 📌Dnia 11 października 2022r. w ramach projektu finansowanego ze środków Programu "Działaj Lokalnie" Fundacja "Fundusz Lokalny Ziemi Płockiej - Młodzi Razem" pt.: "Bez korzeni nie ma skrzydeł", odbyły się warsztaty fotograficzne pt.: "Zatrzymane w kadrze" prowadzone przez p. Monikę Zmysłowską . Uczestnicy zapoznali się z tajnikami fotografii. Każdy mógł wcielić się w rolę profesjonalnego fotografa i zrobić autorskie zdjęcia.📸🖼️

• Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• 📌Dnia 10 października 2022 roku odbył się w naszej szkole XII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Można było przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia w przyjemny i niecodzienny sposób.🔢❌📚